czwartek, 28 maja 2009

Śródziemnomorski dip paprykowo-serowy















Wyrazisty, intensywny, śródziemnomorski smak. Do ciemnego chleba, świeżych chrupiących warzyw; do spożywania z chlebkiem pita albo jako dodatek do kanapek.


Składniki
papryka czerwona świeża - 1 szt.
papryka czerwona (słodka) w proszku - kilka łyżek
feta - 1/2 kostki
twardy tarkowany ser włoski o ostrym smaku - 2 łyżki
oliwki czarne - 15 szt.
oliwki zielone - 5 szt.
kmin rzymski mielony - 2 łyżeczki
czosnek - 1 ząbek
sok z cytryny - 1 łyżka
sól, chilli - do smaku

Paprykę kroimy na kawałki. Wszystkie składniki z wyjątkiem papryki w proszku wkładamy do blendera i dokładnie miksujemy. Dodając po 2-3 łyżki stołowe papryki w proszku mieszamy do uzyskania konsystencji gęstej śmietany albo niezbyt gęstego hummusu (po godzinie mikstura ciutkę zgęstnieje). I już. Gotowe.

Dopisał ja po chwili: Tak mnie po łbie chodziło, że cuś nie tak z tym przepisem jest. Ale od Pałąkowej z kajetu maminego dokładnie zdaje się spisywałem. No i odgadł ja, czort. Toż co to za przepis, co nie gotowany na gazie był! Toż to jakieś popierdułki dla oczadziałych są i tyle.

2 komentarze:

  1. ło matko Antoni. Toż moja stara to czyta co tu napisujesz. Jak mnie ona narobi tej ostrej paprykie ze średniegomorza to mnie wychodek rozwali jak ja po dojeniu za stodołe pójde. Toć to musowo popijac trza!!! A tu o tym ani słowa....

    OdpowiedzUsuń
  2. Nu, popijać mus, jak wszystko. Toż i kartochli bryzgane popija się. Tak ja i nie pisał, że takiego dipa też musowo zapić czem dobrem. Aby tylko nie wodą, bo nieszczęście gotowe. Zresztą, sami dobrze o tym wiecie, moje wy uczone zuchy; co ja tu będę mędrkować.

    OdpowiedzUsuń